JAK ZACZĄĆ?

Po prostu przyjść na zajęcia. Dziś!
Nigdy nie jest za późno na praktykowanie jogi” B.K.S. Iyengar

PRZED ZAJĘCIAMI

Przekaż nauczycielce informacje o stanie swojego zdrowia, i.e. menstruację, ciążę, aktualnie znaczący problem (np. bolącą głowę czy gorsze samopoczucie), choroby, dolegliwości, przebyte kontuzje i operacje, przyjmowane leki etc. Przy poważniejszych schorzeniach, najlepiej poradź się lekarza, czy możesz praktykować jogę.
Ćwicz z pustym żołądkiem, czyli 2h po małym posiłku, 3h po dużym.
NIGDY nie ćwicz po spożyciu alkoholu, narkotyków, silnych leków, z gorączką, po dłuższym pobycie na słońcu, w saunie, solarium.
Weź prysznic (przed zajęciami) lub umyj stopy i dłonie.
Przyjdź ok.10 minut wcześniej, aby mieć czas na przebranie się w szatni, ewentualne pytania do nauczycielki, przygotowanie do praktyki – 10 min. przed zajęciami sala jest do Twojej dyspozycji – można się wygodnie ułożyć w relaksie.

NA ZAJĘCIACH

Program każdych zajęć stanowi zamkniętą całość, uczestnicy realizują go dokładnie, zgodnie z instrukcjami podawanymi przez nauczycielkę, ceniącą sobie punktualność.
Nie rozmawiaj z innymi, raczej skontaktuj się ze sobą i… wyłącz lub wycisz telefon(!)
Słuchaj swoich ciała i oddechu. Jeżeli zauważysz jakiekolwiek niepokojące objawy (ból, nadmierne napięcie, brak tchu etc.) natychmiast skonsultuj swój problem z nauczycielką.
Ćwiczymy boso, w wygodnym i czystym stroju. Dobrze jest mieć na podorędziu dodatkowe okrycie, np. bluzę i skarpety – bardzo przydatne w trakcie relaksu.
Wszelkie pomoce potrzebne do jogi (maty, koce, paski, bloki) są do dyspozycji na miejscu.
Coś niejasne? Pytaj!

PO ZAJĘCIACH

Przed upływem 1h nie zaleca się korzystania z innych form aktywności fizycznej.
Zalecane jest niejedzenie przez przynajmniej pół godziny, a po zajęciach wieczornych – jedynie wypicie czegoś ciepłego przed snem.
Praktykuj jogę w życiu codziennym!