Myśli lutowe

‚1 LUTEGO

Celem jogi jest dostosowanie, a nie elastyczność.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Wiele osób zaczyna praktykować asany, aby stać się bardziej elastycznym/ą. Ważniejsza jest jednak nauka takiego dostosowania się, aby życie mogło przepływać przez nas wartkim strumieniem. W jaki sposób możesz tego dokonać podczas swojej dzisiejszej praktyki?

 

 

2 LUTEGO

Każda chwila może być pełnią.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Poczucie pełni odnaleźć można nie tylko w tych szczególnych momentach – zapamiętania się w przepięknym zachodzie słońca czy poczuciu idealnego spokoju podczas medytacji. Każda chwila może być doskonale integralną, jeśli tylko pozwolisz jej taką być. Odnajduj dziś skarby w najbardziej prozaicznych życiowych momentach.

I jak poszło?’

 

 

‘9 LUTEGO

Ci, którzy od czasu do czasu nie upadają na twarz, nie rozwijają się.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Spróbuj czegoś, czego kompletnie nie umiesz, np. skateboardingu, wymawiania sanskryckich nazw asan albo po prostu myślenia w radykalnie odmienny sposób. Dziś niepowodzenie nie ma znaczenia.’

 

 

‘17 LUTEGO

Oddech jest bramą do świadomości.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Usiądź na dywanie w spokojnym miejscu. Połóż się na kocu grubym na 8 cm i szerokim na 15 – tak złożony koc ma Cię podpierać od kości krzyżowej aż po głowę. Pod głowę podłóż jeszcze jeden koc, oczy zakryj przepaską. Ramiona i nogi delikatnie rozsuń na boki. Wykonaj dwadzieścia powolnych wdechów i wydechów, po czym przetocz się na bok, usiądź i skieruj uwagę do swojego wnętrza.

 

 

‘18 LUTEGO

Cokolwiek zrobisz, będziesz żałować.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Nieważne, jak świetną decyzję podjęłaś – przyjdzie taki moment, że jej pożałujesz. Nieważne jak szczęśliwe jest Twoje małżeństwo czy jak bardzo doceniasz macierzyństwo – raz na jakiś czas, przez sekundę, będziesz żałować zamążpójścia czy posiadania dzieci. Postanów, że kiedy następnym poczujesz ten żal, potraktujesz go jako znak Twojego człowieczeństwa i po prostu ruszysz dalej.’

 

 

19 LUTEGO

Wszystko ma swoje dobre i złe strony.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Mądrość przejawia się w dostrzeganiu plusów i minusów każdego dokonanego wyboru. Niech stanie się to Twoją mantrą na dziś. Powtarzaj ją radośnie.’

 

‘21 LUTEGO

Dokądkolwiek serce Cię poprowadzi, idź.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Jakim życiem wolał(a)byś żyć: w którym błędy popełniała głowa, czy serce? Zachowując zdrowy rozsądek, słuchaj dziś bardziej swojego serca i zauważ jak dobry to będzie dzień.’

 

 

’24 LUTEGO

Jesteś w porządku.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Pamiętaj, że chociaż masz problemy, Ty nie jesteś problemem. Gdzieś głęboko w środku jesteś cała i zdrowa. Przypominaj sobie o tym trzy razy dziennie.’

 

‘27 LUTEGO

Jeśli chcesz ogarnąć światło, musisz również ogarnąć ciemność.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Wszyscy pragniemy miłości, pokoju i spokoju. Ale aby w pełni ich doświadczyć, musimy być również gotowi na przeżywanie nienawiści, złości i niepokoju. Kiedy poczujesz dziś którąś z tych trudnych emocji, przeżyj ją w pełni. Odcinając się od przykrych uczuć, odcinamy się od przeżywania emocji w ogóle.’

 

’29 LUTEGO

Równowaga nie jest stanem statycznym, lecz jak wahadło porusza się tam i z powrotem.

ŻYJĄC Z JOGĄ: Wszyscy chcemy równowagi, ale często myślimy, że idealny balans oznacza perfekcję. Dzisiaj doceń błędy, które popełniłaś, bo one są balansem dla Twoich zwycięstw i sukcesów.’

Powyższe cytaty pochodzą z książki naszej nauczycielki Restorative Yogi, Judith H. Lasater ‘A Year of Living Your Yoga’, wyd. Rodmell Press, Berkeley, California 2006, tłum. BM.