Myśli sierpniowe

‘5 SIERPNIA
Niemożliwością jest mieć wszystko albo zrobić wszystko. Można tylko BYĆ wszystkim.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Biegasz w kółko, aby pozałatwiać nigdy niekończące się sprawy? Proponuję usiąść w ciszy na dziesięć minut i być w pełni tym, kim jesteś.’

‘10 SIERPNIA
Nie przepuść żadnej okazji, aby potańczyć przy ulubionej muzyce.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Zdarza się, że z przyjemnościami czekamy do momentu zakończenia jakiegoś terminowego zlecenia, projektu w pracy, sprzątania mieszkania. Z uwagi na kruchość życia, nie ma to większego sensu. Zrób dziś przerwę, włącz ulubioną muzykę i tańcz. A potem wróć do przerwanej pracy ze świeżym zapałem i wdzięcznością, że masz pasję.

11 SIERPNIA
Ciekawość to wyższy stan istnienia.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Kiedy jesteśmy czegoś ciekawi, otwarci na nowe, niepewni czy wiemy coś na pewno, wtedy uczymy się najszybciej. Te jakości przenoszą nas do tu i teraz. A bycie w przytomnej obecności z tym, co jest, to sedno praktyki jogi. A Ciebie co dziś zaciekawiło?

12 SIERPNIA
Co robi dwulatek, gdy znajdzie coś tak zabawnego jak kałuża?
ŻYJĄC Z JOGĄ: Jeśli dwulatka zabierzesz na spacer zaraz po deszczu, to możesz się spodziewać, że się zatrzyma, popatrzy i z lubością bezgraniczną pochlapie. Znajdź dzisiaj chwilę, aby stać się jak ten dwulatek, i raduj się światem, choćby przez minutę.’

‘14 SIERPNIA
Tylko ktoś, kogo szczerze kocham, może doprowadzić mnie do szału.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Przywiązanie i niechęć są ze sobą blisko spokrewnione. Wpływają na mnie zarówno to, co kocham, jak i to, czego nienawidzę. Praktykuj dziś te asany, które uwielbiasz, jak i te, których nie cierpisz. Stwórz przestrzeń dla spokojnego umysłu.’

‘16 SIERPNIA
Jeśli chcesz zrozumieć cud, spójrz na twarz dziecka, które z bliska przygląda się robakowi.
ŻYJĄC Z JOGĄ: To smutne, gdy przestajemy dziwić się światu. Dziwienie się jest doskonałym połączeniem ciekawości, wdzięczności i przytomnej obecności. Znajdź dziś do obserwacji coś, co może Cię zadziwić – kwiat, niebo, drzewo – i zauważ jak ponownie łączy Cię to z życiem.’

‘25 SIERPNIA
Ambiwalentność jest częścią każdej relacji międzyludzkiej.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Wszyscy mamy sprzeczne uczucia, nawet w stosunku do osób dla nas najważniejszych. Kiedy poczujesz je dzisiaj, zatrzymaj się, głęboko oddychaj i pozwól sobie na możliwie najsilniejszą ambiwalencję uczuć. A potem się uśmiechnij i dalej żyj.’

Powyższe cytaty pochodzą z książki naszej nauczycielki Restorative Yogi, Judith H. Lasater ‘A Year of Living Your Yoga’, wyd. Rodmell Press, Berkeley, California 2006, s. 119-127, tłum. BM.
Fot. Sebastiao Selgado