Myśli majowe

‚1 MAJA
Klarowność w stosunku do pieniędzy to też praktyka jogi.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Nasze przekonania na temat pieniędzy często są źródłem naszego cierpienia. Zaplanuj teraz czas, żeby usiąść i przyjrzeć się z jasnością finansowej stronie swojego życia. Kiedy już to zrobisz, ciesz się z tych aspektów, które lubisz i zaplanuj kolejny czas na rozwiązanie tych, za którymi nie przepadasz.’

‘3 MAJA
Ćwiczenie uważności może wejść w nawyk.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Teraz weź głęboki wdech i osadź się w chwili, która właśnie trwa. Rozejrzyj wokół. Jakkolwiek znajome będzie to otoczenie, znajdź coś nowego albo spójrz na znaną rzecz w inny niż dotąd sposób. Stosuj tę praktykę w ciągu dnia, kiedy tylko możesz.’
‚4 MAJA
Zmiana w ciele zmienia umysł.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Gdy coś się zmienia w naszym ciele, poprzez asany, pranajamę czy medytację, ma to wpływ na stan umysłu. Zanim rozpoczniesz swą praktykę, poświęć chwilę na zwrócenie uwagi co się dzieje w Twojej głowie; to samo zrób na koniec.’

‚5 MAJA
Mój oddech żyje tylko w teraźniejszości, nigdy w przeszłości czy przyszłości. .
ŻYJĄC Z JOGĄ: Usiądź w zaciszu w wyprostowanymi plecami i otwartą klatką piersiową. Zamknij oczy i weź dziesięć powolnych, głębokich oddechów. Następnie zwróć uwagę, jak Twój umysł uspokoił się nieco, po czym powiedz do siebie: Kiedy zwracam uwagę na swój oddech, jestem w pełni w obecna w teraźniejszości’.

‘8 MAJA
Przekonania są skostniałymi myślami.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Poglądy to myśli powtarzane na tyle często, że stały się częścią naszej wewnętrznej struktury. Żadne przeświadczenie nie jest prawdą; jest tylko przeświadczeniem. W ramach dzisiejszej praktyki, pozwól sobie na odpuszczenie jednego drobnego przekonania na jakiś temat.’

’11 MAJA
Niczego nie brak.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Czasem myślimy następująco: Jeśli tylko miałabym __, wtedy byłabym już w komplecie. W swojej duszy masz jednak wszystko. Powtarzaj dziś sobie cicho, kiedy tylko sobie tym przypomnisz, następującą mantrę: niczego nie brak’

’12 MAJA
Czy jestem tu?
ŻYJĄC Z JOGĄ: Jak często naprawdę jesteśmy tam, gdzie jesteśmy? Czyż nie planujemy kolacji, jedząc obiad? Albo przygotowując Wielkanoc, martwimy się o Boże Narodzenie? Postanów sobie dzisiaj, że będziesz się całą sobą skupiać na tym, co właśnie robisz lub myślisz. Za każdym razem, kiedy zapomnisz, powracaj uwagą do chwili, która właśnie trwa.’

‘13 MAJA
Czas relaksu.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Znajdź dziś dwadzieścia minut, aby położyć się i unieść nogi. Zamknij oczy i pozwól, aby zmęczenie wypłynęło na powierzchnię i odpłynęło. Zanim pomału wstaniesz, podelektuj się w pełni tym błogim spokojem.’

’16 MAJA
Kontrola jest niebezpieczną iluzją.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Odkryłam kiedyś, że za moją potrzebą kontrolowania spraw stoi strach, a kontrola jest strategią, aby poczuć się na tym świecie bezpiecznie. Przyjrzyj się dziś temu aspektowi życia, gdzie czujesz przymus kontroli. Sprawdź jaka potrzeba się za tym kryje. Postanów odpuścić, oddychając przy tym.’

‘25 MAJA
Uczyń swój samorozwój najważniejszym priorytetem, a cała reszta podaży za tym.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Nikt z nas nie ma ‘ekstra’ czasu. Pomimo tego, poświęć dziś czas na: pięciominutową medytację, praktykę trzech pozycji i położenie się na dwadzieścia minut w Savasanie. Z takim fundamentem możesz zmieniać świat.’

’26 MAJA
Działanie bywa niepotrzebne; samo BYCIE wystarcza.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Znajdź spokojne miejsce i połóż się w Savasanie (pozycja relaksacyjna). Podeprzyj głowę, szyję i kolana. Przykryj się cienkim kocem, zamknij oczy. Odpoczywaj przez co najmniej kwadrans. Wiedz, że w tej chwili sam fakt Twego istnienia jest dla wszechświata wystarczający; nie musisz nic robić, nikomu pomagać, niczego produkować. Jesteś, to wystarczy.’

’27 MAJA
Życie samo przynosi odpowiedzi.
ŻYJĄC Z JOGĄ: Jedną z najbardziej skutecznych dróg do szczęśliwego życia jest obserwowanie samego życia. Pod koniec dzisiejszego dnia, tuż przed zaśnięciem, zapytaj siebie “czego nowego dowiedziałam się dziś o moim życiu?”. Jakakolwiek padnie odpowiedź, niech cieszy Cię Twa świadomość.’

Powyższy cytat pochodzi z książki naszej nauczycielki Restorative Yogi, Judith H. Lasater ‘A Year of Living Your Yoga’, wyd. Rodmell Press, Berkeley, California 2006, s. 72-85 tłum. BM.

Fot. Александр Петросян